petak, 16. studenoga 2012.

Neka i djeca znaju zašto danas slavimo

Sretna sam danas jer se opet pokazalo zajedništvo kojeg nije bilo već gotovo 20 godina. Sretna sam jer se danas nismo bojali pokazati osjećaje koje smo duže vrijeme krili. Sretna sam jer su napokon nadglasani glasovi onih koji viču da smo zasnovani na zločinu. Sretna sam jer vidim da velika većina ljudi zapravo misli isto.

Možda sam subjektivna, ali ne mogu ne primjetiti radosno ozračje koje je zavladalo. Kriza je, posljednje 4 godine vidi se očaj na licima prolaznika. Danas sam prvi put čula ljude da pjevuše na cesti. I samoj mi je došlo da zapjevam "Moju domovinu" sa sredovječnim gospodinom, umirovljenim braniteljem, kraj police s keksima u supermarketu.

I kao što je rekao General, Rat koji nam je zadnja dva desetljeća visio nad glavom, danas je napokon završen. Ostavimo ga u prošlosti i krenimo dalje.

Moja je trogodišnjakinja danas sa mnom vješala zastavu. Premala je da bi shvatila o čemu se točno radi, ali radovala se sa mnom. U fazi je kad ju fascinira sve što vijori i svjetluca. Kad dovoljno porastu, njoj i sekici ispričat ću priču o njihovom djedu kojeg nisu upoznale, a koji je sudjelovao u oslobodilačkom, domovinskom ratu. I da zbog njega i generala koji su danas stigli kući, ona danas ima normalno djetinjstvo.

Na stranu svako politikanstvo, ja danas cijeli dan razmišljam o osobnoj tragediji tih ljudi. Danas kad sam udana i kad imam djecu, tek danas shvaćam cijelu težinu njihove situacije. Cijeli dan razmišljam o djeci koja ih zapravo nisu upoznala, o supružnicima koji su bili prisiljeni živjeti razdvojeno. U tom je kontekstu njihova žrtva još i veća . 

A zašto sam ovaj post stavila na blog ne-političke i ne-povijesne tematike? Jer vas želim potaknuti da djeci pričate Istinu o Domovinskom ratu. Vjerojatno svatko od nas ima neku svoju istinu, nekoga koga je izgubio ili traume koje je proživio. Zbog toga učimo djecu toleranciji i nenasilju. Ne ponovilo se. Nikad više.

 Izvor: YouTube




Nema komentara:

Objavi komentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...