četvrtak, 11. listopada 2012.

Svjetski dan djevojčica

Otkako sam saznala spol svoje (ženske) djece, slušam o tome "kako bi bilo lijepo imati i dečkića". Malo sam nabrijana po pitanju ove teme, pa se unaprijed ispričavam ako ću biti gruba ili koristiti neke neprimjerene izraze.

Najtužnije, ali najtužnije od svega mi je što takvi verbalni biseri dolaze mahom od (starije) ženske populacije. Moja ti...tebi se obraćam, ti ženska glavo, koja lupiš i ostaneš živa.

Je li to znak da su i one u životu bile omalovažavane na temelju svoga spola, ne bih znala reći, ali da su ti komentari (u 21. stoljeću!) u najmanju ruku neprimjereni, e pa jesu.

Slučajno sam nabasala na ovaj post o tome kako se ove godine prvi put (da, prvi put!) obilježava Dan ženske djece, i to 11. listopada, pa pišem tim povodom.

Ova me dilema već dugo muči, započela sam i jednu forumsku raspravu na tu temu, u kojoj je izašlo na vidjelo kako se brojni roditelji ženske djece susreću s takvim predrasudama.

Zar je to zaista bitno, pitam vas ja? Danas kada više nema odvojenih ulaza u školu (provezite se zagrebačkom Draškovićevom i vidjet ćete taj anakronizam na zgradi OŠ Ivana Merza), kada je normalna stvar da su i žene visokoobrazovane, zaposlene, upravljaju svim vrstama motornih vozila pa čak i lete u svemir.

Izvor: http://alum.mit.edu


Ali očito su mnogobrojni oni u čijim glavama je spol bitna stvar. Pogledajte samo popularnu kinematografiju - na početku crtanog filma Kralj lavova 2 Timon i Pumba padnu u nesvijest kad čuju da je Simba dobio kćer. U "Dami i Skitnici" Drago skače od oduševljenja kad sazna da je dobio sina. Istina, novim je fimom o Meridi Hrabroj,  Disney definitivno skrenuo s putanje bespomoćnih princeza i prinčeva koji ih spašavaju.

Da se razumijemo, nisam jedna od onih koje smatraju "da su muški niš' koristi", već samo netko tko je svjestan važnosti oba spola. I da smo tu jedni zbog drugih, a prepucavanja na temu muško ženskih odnosa ostavljam onima koje to veseli. Jer meni nisu smiješna niti draga.

Živo i zdravo dijete. To je jedino bitno.

Read it in English.



 

Nema komentara:

Objavi komentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...